Actes i exàmens

Proposta d’estratègia pel que fa a actes i exàmens en base a la següent clau:
No es vol perjudicar l’alumnat. Aquest tindrà avaluació, qui no la tindrà serà la Universitat!

1.- Aplicar en els estudis de grau el criteri d’avaluació contínua del pla Bolonya, la qual cosa significa que no és necessari fer examen final. Tot i això, si es considera útil i d’acord amb els estudiants, es pot fer examen, en les diverses formes que es considere (virtual, presencial…). El mateix criteri d’avaluació es pot aplicar a les diplomatures i llicenciatures. Per a les segones convocatòries es pot realitzar examen en les seues diverses formes (virtual, presencial…).

2.- No sobrecarregar de matèria ni exigències per facilitar que els estudiants participen en les mobilitzacions, tot aplicant criteris que permeten l’avaluació positiva de la matèria.

3.- No signar les actes per tal de bloquejar el tancament del curs i la matrícula del curs pròxim. Aquesta mesura hem d’aconseguir que replegue un percentatge suficient d’actes bloquejades per tal que, tractant-se d’un problema general, no puga resoldre’s amb expedients al professorat insubmís ni afectar les beques dels estudiants.
-S’estan fent les gestions jurídiques pertinents per tal de tenir clara la defensa, en el cas dels professors titulars i a jornada completa, que també estan cridats a la mobilització.
-Els estudiants sabran la nota, es por penjar a l’aula virtual, però no hi haurà actes signades.
-Cal transmetre als estudiants que les taxes que planteja aquest decret fan immoral qualsevol mesura que penalitze acadèmicament als estudiants.
-Cal tenir present que no estem sols i la insubmissió s’estén per altres universitats públiques.
-Les actes se signaran quan l’assemblea decidesca que hi ha raons per acabar amb el conflicte (inici de negociacions satisfactòries, retirada del decret, insubmissió del Rector…)

4.- Sí que se signaran les actes de l’últim curs dels plans antics conduents al títol per no perjudicar als que acaben estudis.

6 respostes a Actes i exàmens

  1. No feu cas de mentides diu:

    En cap cas es podrà obrir un expedient a un professor que està fent una vaga LEGAL, ja que ha estat convocada degudament. Malgrat que tan sols haurà sigut una persona la que no ha signat.

  2. jomanu diu:

    Tens tota la raó. Si estàs fent una vaga LEGALMENT convocada, ningú et pot obligar a signar actes, ni* obrir-te expedient.

    *Nota de l’Administrador: L’original hi posa “si”, però ho hem canviat perquè així pren sentit el comentari.

  3. vicente diu:

    hola. No m´importa si m´obrin acta per fer vaga. Estic en el meu dret constitucional de fer-la.

  4. jomanu diu:

    A més, el rector no ha dit que està contra el decret? amb quina legitimitat obrirà expedient als mateixos que diu defensar?

  5. jopeta diu:

    Los que ya somos muchos años profesores asociados, sabemos que la medida de negarnos a firmar las actas, no es medida de presión ya que los directores de departamento las pueden firmar igualmente.
    Algunos profesores asociados estamos llevando a cabo una HUELGA JAPONESA.
    Nuestra posición es quejarnos sin que los alumnos se vean perjudicados.
    Por ello vamos trabajar todos los días hasta que se imparta el temario por completo, realizaremos todos los laboratorios, corregiremos todos los trabajos y daremos las notas reales por mail a los alumnos.
    Posteriormente las notas que vamos a pasar a las actas van a ser de un 10 para todos los alumnos.
    Pensamos que nuestros problemas no deben repercutir en los expedientes de los alumnos ya que actualmente ya tienen bastante los pobres con continuar sus estudios sabiendo que cuando terminen la carrera van a pasar a formar parte de la lista del paro.
    Firmado: efecto tsunami educativo

    • SIR diu:

      Cal prendre ja una decisió unitària al voltant d’esta qüestió.
      Si ens limitem a una negociació del tipus “que hi ha del meu” i ens desentenem dels alumnes, trairem els suport que ens han donat.
      Aleshores, cal aclarir ja a l’alumnat la posició de l’assemblea al respecte, perquè efectivament l’objectiu ha de ser que tothom se’n consciencie i hi participe de les mobilitzacions.
      Per tant, la millor manera és garantir-los que no patiran les conseqüències de la vaga. Una cosa és pressionar amb no signar les actes i una altra diferent és perjudicar als alumnes.
      Nosaltres proposem:
      1. FER LA VAGA de les CLASSES que hi queden, incloent tota reunió o gestió semblant relacionada amb la qüestió.
      2. No FER EXÀMENS.
      3. GARANTIR als alumnes una QUALIFICACIÓ a partir de criteris Bolonya d’AVALUACIÓ CONTÍNUA (treballs, exposicions orals, participació a classe).
      4. Valorar al màxims totes estes activitats amb un EXCEL·LENT GENERAL. Hi ha qui pot argumentar que això beneficia a alumnes que “no n’han fet prou durant el curs”. Pot ser. Però també evita perjudicar a la immensa majoria, que sí han treballat i veuran el curs pròxim reduïdes de manera ARBITRÀRIA i INJUSTA llurs possibilitats de continuar estudiant, per: 1) l’augment del preu dels crèdits, 2) la reducció simultània de les beques, 3) l’augment d’alumnes per grup, 4) l’empitjorament de la qualitat de l’ensenyament i 5) en el pitjor dels casos, el veure’s privats tot allò que els professors associats aportem si eventualment som despatxats.
      5. Cal decidir FINS A QUIN MOMENT mantindrem la mesura de no signar les actes.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Canvia )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Canvia )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Canvia )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Canvia )

Connecting to %s